Castles and lordsHrady a páni
Rajecké TepliceRajecké Teplice
The warm springs are first named in 1376, in a charter of King Louis the Great, written Tapolcha — from the Slavic teplica, warm water. At that point this was not a village of its own but a corner of the land of Konská, and the local office was held by the Balogh family. In 1496 the place appears as Toplycza, and by then it is recorded as part of the Lietava estate, whose castle stands on its crest a short way down the valley. The bath belonged to the castle, not to the people who used it.Teplé pramene sa prvý raz menujú v roku 1376 v listine kráľa Ľudovíta Veľkého, v podobe Tapolcha — zo slovanského teplica, teplá voda. Vtedy to ešte nebola samostatná dedina, ale kút chotára obce Konská, a miestny úrad držali Baloghovci. V roku 1496 sa miesto píše Toplycza a už vtedy sa uvádza ako súčasť lietavského panstva, ktorého hrad stojí na hrebeni kúsok nižšie v doline. Kúpeľ patril hradu, nie ľuďom, čo doň chodili.
Sources consulted while researching this page. Follow them to read further — and to check us.Zdroje, z ktorých sme pri príprave tejto stránky vychádzali. Kliknite a čítajte ďalej — aj si nás overte.
Sixteen videos for this chapter.Šestnásť videí k tejto kapitole.